موکاپات را بشناسید و از موارد استفاده از آن آگاه شوید

اگر شما نیز در زمره‌ی افرادی هستید که طرفدار صرف قهوه به طور دائمی هستند، حتما موکاپات را می‌شناسید. یک قهوه ساز فوق العاده که با در بر داشتن طراحی منحصر بفرد، پاسخگوی بسیاری از نیازهای مخاطبین می‌باشد. امروزه شاهد دستگاه‌های مختلف برای تهیه انواع قهوه‌ها، هستیم. برخی از دستگاه‌ها به جهت کاربرد گسترده، گزینه‌ی مناسبی برای کافی شاپ‌ها به شمار می‌روند. حال اگر شما دوستدار تهیه کردن قهوه در منزل هستید، قطعا به یک ابزار خانگی مناسب برای تهیه قهوه، نیازمند خواهید بود.

  یکی از المان‌های بسیار مهم در انتخاب انواع دستگاه مناسب خانگی برای تهیه قهوه، توجه به تامین نمودن انتظار مخاطب (از نظر طعم، مزه، خامه، سهولت در بهره برداری و …) است. انتظار شما از یک قهوه ایده آل و مناسب چیست؟! آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که چه محصولی می‌تواند نیاز شما را برای تامین یک اسپرسو خانگی ساده، برآورده نماید؟!

موکاپات
شناخت موکاپات

موکاپات یک محصول منحصر به فرد برای تهیه قهوه:

شرکت ایتالیایی آلفونسو بیالتی یکی از شرکت‌های معتبر و شناخته شده می‌باشد که با ارائه موکاپات به بازارهای رقابتی، محبوبیت خود را بیش از پیش نموده است. این محصول منحصر به فرد با برخورداری از تکنولوژی خارق‌العاده، گزینه‌ی مناسبی برای تهیه قهوه در شرایط مختلف، شناخته شده است. دیگر نگران این نباشید که چگونه می‌توانید یک قهوه اسپرسو بی‌نظیر را در منزل تهیه کنید. این دستگاه شگفت انگیز با برخورداری از یک تکنولوژی جالب و پیشرفته می‌تواند قهوه اسپرسو دل انگیزی را برای شما به ارمغان بیاورد. عملکرد آن به این نحو است که: آب داغ را از  بین ذرات قهوه (که به صورت کمی فشرده قرار گرفته‌اند) با فشار زیاد عبور داده و در نتیجه یک نوشیدنی فوق‌العاده را به همراه خواهد داشت.

راهنمایی برای انتخاب بهترین قهوه ساز:

با توجه به عملکرد حیرت انگیز موکاپات، امروزه در بیشتر خانه‌ها، کافی‌ شاپ‌ها و رستوران‌ها و …، می‌توان شاهد حضور آن بود. با یک نگاه کوچک به بازارهای رقابتی، می‌توان شاهد تنوع باورنکردنی این محصول بود. برندهای مختلف با توجه به محبوبیت این محصول، اقدام به تولید و عرضه‌ی انواع آن به بازار، نموده‌اند. حال این سوال پیش می‌آید که یک محصول باکیفیت و مرغوب چه ویژگی‌هایی را در بر دارد؟!

برای اینکه بتوان بهترین و مرغوب‌ترین موکاپات را شناخت، باید ابتدا به خصوصیات ظاهری آن توجه نمود. سپس در نظر گرفتن فاکتورهای دیگر نیز می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه و موفقیت آمیز را برای مصرف کنندگان به ارمغان بیاورد.

ویژگی‌های موکاپات

اجزای تشکیل دهنده‌ی مهم در موکاپات:

یکی از المان‌های بسیار مهم برای انتخاب بهترین موکاپات، توجه به اجزای تشکیل دهنده‌ی آن است. این دستگاه بر اساس قوانین پایه فیزیک، اقدام به تولید یک قهوه‌ی بی‌نظیر و دلنشین می‌نماید. بر اساس طراحی اصلی این دستگاه، می‌توان شاهد سه بخش اصلی و مهم در آن بود. این سه بخش مهم عبارتند از:

  • مخزن مناسب برای آب
  • ظرف مناسب برای پودر قهوه
  • قوری برای قهوه اسپرسو

در محفظه‎ی مربوط به آب در این دستگاه، می‌توان شاهد تعبیه سوپاپ کنترل فشار نیز بود. همچنین در قسمت انتهایی محفظه قهوه اسپرسو نیز می‌توان شاهد تعبیه فیلتر فلزی بود. هر کدام از این موارد نقش بسزایی در کیفیت قهوه، خواهند داشت. بهتر است بدانید که قهوه‌هایی که توسط این قهوه ساز اجاقی و یا روگازی تهیه می‌شود، قهوه اسپرسو می‌باشد. این محصول جذاب از یک طراحی هشت ضلعی فوق العاده با مکانیزم کاربردی برخوردار است که به راحتی و در کمترین زمان، اسپرسو لذیذ و دلنشینی را آماده می‌کند.

راهنمایی برای استفاده از قهوه ساز روگازی:

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، استفاده از موکاپات بسیار ساده است. برای استفاده از این دستگاه، مخزن پایینی که مربوط به آب است را (به میزان لازم) پر از آب نموده و در فضای بعدی، پودر قهوه را می‌ریزیم. حال دستگاه را بر روی اجاق گاز قرار داده و با استفاده از شعله متوسط منتظر آماده شدن قهوه‌ای بی‌نظیر و خوش طعم می‌مانیم.

در این دستگاه، آب در اثر حرارت گرم شده و با عملکرد فیزیکی به سمت قهوه روانه می‌شود. آب داغ با فشار از لابه‌لای دانه‌های فشرده‌ی قهوه عبور کرده و به سمت مخزن بعدی روانه می‌شود. با این روش می‌توانید به راحتی لحظات شیرین خود را با یک قهوه اسپرسو اغوا کننده، سپری کنید. این دستگاه شگفت انگیز یکی از دستگاه‌های بسیار محبوب در کشورهای مختلف شناخته می‌شود. در کشورهایی نظیر:

  • اسپانیا
  • پرتقال
  • ایتالیا

و بسیاری از کشورهای دیگر می‌توان شاهد افزایش موارد استفاده از انواع مختلف موکاپات بود.

موکاپات3
انواع موکاپات

انواع موکاپات را بشناسید:

از دیگر موارد مهم و کاربردی برای انتخاب هوشمندانه‌ی بهترین موکاپات، توجه به انواع آن است. با در نظر گرفتن افزایش موارد استفاده از این محصول ناب و کاربردی، می‌توان شاهد تولید این محصول در انواع مختلف نیز بود. تنوع گسترده‌ی این محصول، بهره برداری از آنها را با سردرگمی مواجه نموده است. از انواع مختلف این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سایزهای مختلف: (یکی از انواع دسته بندی موکاپات‌ها، توجه به سایز آنها است. این محصولات در سایزهای مختلفی اعم از: 1،2،3،4،6،9،12،14 و همچنین 18 فنجان تولید و به بازار عرضه شده‌اند.)

متریال تولیدی: (از دیگر انواع دسته بندی برای این محصول، می‌توان به متریال تولیدی آنها اشاره کرد. این محصولات از متریال‌های مختلفی اعم از: آلومینیوم، استیل، سرامیک، شیشه و … طراحی و تولید شده‌اند. در برخی از مواقع متریال به کار برده شده در آنها به صورت ترکیبی است.)

کاربرد موکاپات: (این نوع از دستگاه‌ها با توجه به نوع بهره برداری از انرژی‌های مختلف نیز قابل استفاده هستند. برای نمونه برخی از آنها به صورت برقی، القایی (اینداکشن) و روگازی تولید شده‌اند.)

ترکیب رنگ: (موکاپات‌ها در رنگ بندی‌های مختلف برای سلایق گوناگون نیز طراحی و تولید شده‌اند. تنوع رنگی گسترده، جذابیت آنها را دو چندان نموده است.)

نکات طلایی برای تهیه قهوه اسپرسو با دستگاه قهوه ساز روگازی:

برای اینکه بتوانید به بهترین نحو از موکاپات استفاده کنید، بهتر است از چند نکته طلایی و مهم مطلع گردید. این نکات طلایی عبارتند از:

  1. بهترین قهوه‌ها برای استفاده در موکاپات‌ها، قهوه‌هایی هستند که به صورت آسیاب شده مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  2. بهتر است آبی که برای این قهوه ساز استفاده می‌کنید، آب خنک باشد.
  3. بهترین حرارت برای این نوع از قهوه ساز‌ها، حرارت متوسط است.

نیازی به فشرده سازی قهوه در محفظه‌ی مربوط به قهوه در دستگاه نیست. بهتر است سطح قهوه را کاملا صاف کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x